tirsdag 18. mars 2008

Teolog som tenker

Overskriften er langt fra så sensasjonell som enkelte vil ha det til. Tvert i mot er det sjelden jeg møter noen som tenker mer enn teologer. Men Mike Higton tenker også rett og slett interessante tanker, noe som nok ikke helt gjelder for alle teologer jeg kjenner (sorry to say).

Og han skriver interessante bøker.

Hans blog er dermed lagt inn i mine lenker (takk til Harald, som tipset om dette for noen uker siden).

Nå er det vel ikke til å komme fra at han og jeg ikke ser likt på alt. Vi er sikkert dundrende uenige om mangt. Ikke minst har jeg mine tvil om hans holdning til Brain Salad Surgery. Men når det kommer til Dawkins slår vi lett våre pjoltere sammen, som Knut Nærum sikkert ville sagt det i sin neste roman.

Er du interessert i en vaskeekte teologs tanker om Dawkins sin teologiske tomhet, kan det ikke skade å merke seg Mike. Eller om livet, universet og det meste.

Ingen kommentarer :