mandag 31. mars 2008

Svaret - del 2

Etter utallige oppfordringer (nåja, ihvertfall én), kommer del 2 av vår populære føljetong om tidenes beste rockealbum.

Denne gangen skal vi se på de tre på plassene 2-4.

4: Only Visiting This Planet - Larry Norman
3: A Passion Play - Jethro Tull
2: The Light - Spock's Beard

Som man kanskje har merket seg, om man skulle ha lest listen så langt (og telt etter), har vi holdt oss til regelen om ett album per band. Skulle vi ta med flere, ville listen selvsagt sett helt annerledes ut. Det samme hadde skjedd om vi hadde laget mer konsistente regler.

Vi skal komme tilbake til det, etter neste runde av Svaret. Men først skal vi ta de tre som deler førsteplassen.

Som altså som nevnt er en nobrainer.

8 kommentarer :

Skink_123 sa...

Hum, her har jeg kun hørt det i midten!

Men jeg har en kamerat som liker Spok's beard.

Det er foresten King Crimson kveld på cafeen nå på Onsdag.

Bjørn Are sa...

Da har du noe til gode;-)

Onsdagen må jeg nok dessverre stå over (ikke minst fordi det er min faste fotbalkveld og jeg nå har stått over den litt vel mange ganger...).

Det er m.a.o. ikke bare fordi KC er litt oppskrytt.

Skink_123 sa...

Haha, de er ikke mer oppskrytt enn hva bandet faktisk klarer å levere på sine høydepunkter(les In the Court... og Red)

Skink_123 sa...

Hmm, er det "Brain Salad Surgery" med elp, en Giant skive, og... hmmm, intuisjonen min sier meg at det er et Yes album, kansje close to the Edge.

Bjørn Are sa...

Som nevnt, en nobrainer;-)

Skink_123 sa...

Og jeg so satt å tenkte i mitt stille sinn i går at det måtte være "the Power and the Glory"

Jeg vet for mye om deg Bjørn Are ;)

Bjørn Are sa...

Skremmende, ikke sant.

Men jeg skal nok klare å overraske deg uansett.

Skink_123 sa...

Ny procosmian skive har annkommet btw.

Og ja, jeg skal være på vakt ;o)