søndag 23. august 2009

Kristenheten krever!

Siden Kristenfolket (TM) har satt standarden, er det på tide å vise at vi er flere som vet hvilke saker som springer direkte ut av en kristent ståsted.

Vi har dermed opprettet aksjonsgruppen Kristenheten (TM). På seneste møte i sentralstyret fant vi det ikke vanskelig å sette opp fem avgjørende saker som viser at vi har gangsynet, hjertelaget og perspektivet på plass.

1: Norge må presse USA til å innrømme at de stod bak de angivelige terroraksjonene 9/11 slik teologen David Ray Griffin heroisk arbeider for.

2: Rovdyrene må busses ut av landet inntil de lærer å legge seg ned sammen med lammene.

3: Den amerikanske ambassaden i Norge må forbli i Oslo sentrum, for å forvalte Husebyskogen i henhold til oppdraget gitt i Første Mosebok.

4: Bunnefjorden seilforening må få 173 millioner i ekstrabevilgninger, som en del av trosopplæringsprogrammets mål om å kunne styre kirkens skip på troens grunn.

5: Egen trikkelinje til alle kirker og menighetsbygg.

På bakgrunn av dette har vi gjort en grundig undersøkelse. Det viser seg da at

- Punkt 1 støttes av sentrale SV-veteraner.
- Punkt 2 er prinsipielt i samsvar med Sp's program.
- Punkt 3 støttes av sentrale medlemmer av Oslo AP.
- Punkt 4 støttes av en rekke velgere av SV, Sp og AP med bosted på Ormøya.
- Punkt 5 støttes av flere prester som har vært observert i nærheten av SV's valgboder, samt AP-medlemmer som ønsker å få hele folket i arbeid.

Konklusjonen er klar: Skal Norge fortsette å være en del av kristenheten, gjelder det å stemme på det rødgrønne alternativet.

Du kan forhåndsstemme allerede i dag.

13 kommentarer :

Skink_123 sa...

omg

Bjørn Are sa...

Sanne ord i en tung tid.

Ragnar Mogård Bergem sa...

Og jeg som trodde jeg kunne ta innersvingen på Kristenfolket med lange innlegg på verdidebatt. Ser nå at ditt er mye mer effektivt.

*Legger seg flat* (I skam og latter)

svein sa...

Vet ikke om jeg vil ha trikkeskinner til Ullensakerdomen! Ellers støtter jeg dette fullt ut.

Forøvrig er innlegg på verdidebatt bare tomhet og jag etter vind.

Olav sa...

Så De regner Dem ikke med til Kristenfolket da, Herr Davidsen? Men De er vel ikke Folkekjerkas mann heller?

Bjørn Are sa...

Vel, herr Hovdelien, det er dette med meg og ekklesiologi, serru...

Jeg erklærer meg vel ikke skyldig på begge punkter, men det er også slik at I contain multitudes.

svein sa...

Jeg vil gjerne presisere at Ragnar Mogård Bergem har skrevet flere glimrende innlegg på "verdidebatt". Mitt forsøk på å være morsom var et sukk over kvaliteten der, ikke en kommentar til Bergems innlegg.
Så stå på, Ragnar! Selv har jeg gitt opp verdidebatt.no.

Ragnar Mogård Bergem sa...

Jeg gleder meg til den dagen Bjørn Are mener noe av substans om ekklesiologi. Det være seg hva som helst innenfor kategorien ;)

svein:

Innlegget lyste nok bare på samme måte som stjerner vises på nattehimmelen. Det positivet er dog at en god del KSPere osv er på verdidebatt, så det kan jo være mulig en eller annen leser det.

For øvrig blir man mindre villig til å gi opp nettsteder man jobber med store deler av dagen. (Det skal sies at det gjelder den tekniske delen vi leverer til Vårt Land)

Bjørn Are sa...

Hvis Kristenheten krever kan det være jeg må se om jeg skal overveie å vurdere å tenke over om jeg skal planlegge å se nærmere på dette med substans.

svein sa...

Å håpe å drømme å ønske å klare å lære å skrive, det er et krav fra denne delen av kristenheten!
(Og jeg er nr 6 på lista til menighetsrådet!)

Skink_123 sa...

Når vi er inne på kristelighet:

Progkjeller feirer oppstandelsen Torsdag 27.08.09!

www.progkjeller.blogspot.com

Har invitert deg på fjesern!

Månefisken er plassen. (fant ikke mailen din)

Bjørn Are sa...

Så det, vurderer, vurderer...

Litt opptatt denne uka og må forberede et lengre foredrag jeg skal ha på lørdag, så usikker.

Kjetil sa...

Du må også huske at Guds sendebud på jorden, Snåsamannen, har blitt støttet av representanter for AP og SV. Konklusjonen er klar, Gud vil at alle skal stemme rød-grønt.