lørdag 22. mars 2008

Sjelden svar skyldig

For ikke å miste debatten om Svar skyldig helt av syne, etterhvert som enkelte innslag dyttes nedover på Dekodet, trenger vi en aldri så liten påminnelse for å holde den i siktelinjen.

Da er så langt ingenting bedre enn å linke til Arnfinn Pettersen som har en utmerket veiveiser i villnisset på Den Tvilsomme Humanist.

Stedet der det pågår mest debatt i øyeblikket er hos Harald her og Ars Ethica her og her. Men slikt endrer seg fort i våre dager, ikke minst når folk er tilbake fra ferier, fit for fight.

Rekker jeg det, vil jeg gi noen ytterligere kommentarer selv før påsken er omme. Akkurat nå er det litt vel mye krampe her og der etter å ha rensket og skrapt en stue med atskillige krinker og kroker for en faststøpt strietapet av de grelleste, og erstattet den med en noe mer praktisk vinyltapet.

Jobben var såpass stor, at det ikke er uten grunn at det tok over seks år fra vi flyttet inn til den ble gjort. Synes noen at jeg i enkelte sammenhenger har uttrykt meg en smule kolerisk og kortpustet i påsken, kan det nok ha sine naturlige årsaker.

9 kommentarer :

Arnfinn Pettersen sa...

Jeg gjorde mitt beste, men den er laget før debatten startet hos Ars Ethica, så den tråden mangler.

Akkurat tilbake fra Horton finner en Hvem med eldstemann og fruen. Og vi har aket litt. En noe roligere påske enn din, later det til. (Men jeg har ryddet en del i kjellerstuen, som fortsatt har sine mangler. Men så er det bare ti måneder siden vi flyttet.)

Bjørn Are sa...

Vi får se om den fortjener en plass når jeg begynner å få pusten tilbake.

Velkommen hjem - aking høres ut som en flott påske.

Bjørn Are sa...

Pusten tilbake i noen sekunder, pussig nok akkurat så lenge at jeg rakk å linke til Ars Ethica-grenen i debattkrattet.

Arnfinn Pettersen sa...

Takk, skjønt vi har aldri forlatt hjemmet. En av fordelene ved å bo sentralt i byen, er at man har parker like ved. I vårt tilfelle hundre meter fra utgangsdøren. Og den har noen realle bakker, i hvert frall når du er et sted mellom to og fem.

Laber blogaktivitet skyldes heller at jeg er en smule utkjørt etter å ha tilbragt dagene med de to unge og når kveldene kommer er det bøker som må leses og sofaer som må sittes i ...

Bjørn Are sa...

Det minner meg 100 % om der vi bodde på inntil for drøyt ti år siden på Grünerløkka. Men du har muligens valgt en mer dannet del av byen?

Arnfinn Pettersen sa...

Dannet og dannet. Hvor dannet låter litt øst for Carl Berner? Er jeg i det høytidelige hjørnet, anser jeg meg for å bo på Hasle. Oslo kommune mener jeg bor på Nedre Frydenberg. (Tenk opp Grenseveien fra Carl Berner, til venstre før du kommer til jernbanen.)

På den annen side var jeg nylig på årsmøte i Hasle og Frydenberg vel og det er a) lenge siden jeg har følt meg så ung og b) den utvilsomt hviteste forsamling jeg noen gang har sett på Oslo øst.

Hvor på Grünerløkka holdt dere hus?

Bjørn Are sa...

Ah, bare et steinkast eller to fra Fjellhaug (så pass dere).

Vi bodde i Sofienberggata rett ved Olaf Ryes plass, med flotte akebakker ned mot elva. Overlevde gisselaksjon og sprøytespisser, men ikke Oslo byfornyelse.

Arnfinn Pettersen sa...

Fjellhaug er laaaangt unna, minst åtte steinkast. Mormonene derimot, er rett nede i veien. Og de liker meg ikke. Og vi har et kosovoalbansk kulturhus rett ved.

Bjørn Are sa...

Ah, se opp for menn med slips i skyggene. Klare til å kaste seg over enhver passerende med flue.

Når de ikke flykter ved synet av dobbelthodete ørner.