mandag 29. juni 2009

Hvorfor døde egentlig Michael Jackson?

Dagens Sommeråpent på NRK1 klokka 21:30 vil bl.a. se nærmere på spørsmålet om hva som egentlig ligger bak det tragiske dødsfallet.

Ikke uventet er det Asbjørn Dyrendal som denne gang har fornøyelsen av å dele nyere konspirasjonsteorier med folket.

Skulle du ikke rekke dette, eller ikke lese det før programmet har vært sendt, kan du - i første tilfelle - trøste deg med at ingen av konspiratørene så langt har lagt ned forbud mot å sette på PVR'en og - i andre tilfelle - med at NRK legger ut programmene her.

6 kommentarer :

Asbjørn Dyrendal sa...

Hm. Kanskje jeg skulle sett litt på det selv også.

Eller kanskje bare sløve litt til med Fritzes Invented Knowledge?

Mal apropos: Har du fått med deg at det har kommet to (anslagsvis akdemiske) bøker om bigfoot-jakt i det siste?

Bjørn Are sa...

Ingen spesiell grunn til å se på det, bortsett fra en sjarmerende programleder. Tror du har hørt det meste før, for å si det sånn.

Bigfoot-bøker med akademiske fotspor høres spennende ut. Er det Sanderson og Mcleod du har i tankene?

Asbjørn Dyrendal sa...

Den ene var nok McLeods Anatomy of a Beast: Obsession and Myth on the Trail of Bigfoot. Tror jeg. Den andre jeg tenkte på var, etter hva jeg klarer å google frem igjen, Joshua Blu Buhs Bigfoot: The Life and Times of a Legend.

Fant begge i en (rosende) bokomtale online for noen uker siden.

Bjørn Are sa...

Ah, på meg virket McLeod mer seriøs enn Blu Buhs, men det er kanskje navnet (minner fra detektimen eller noe slik).

De er ihvertfall bestilt.

Asbjørn Dyrendal sa...

Bra. Da kan du få være dommer...

Jeg så begge var utgitt på universitetsforlag. Un. of Chicago er normalt et ganske tungt forlag, hvilket gjør at jeg har enkelte forhåpninger til mannen med navnet som minner om en plante.

Anonym sa...

Det var Jazzen som tok livet av Jackson!