torsdag 10. januar 2008

Hyllest til NRK

Så skjedde noe som jeg har ventet på i 35 år.

NRK - hold dere fast - NRK - har spilt og omtalt Emerson, Lake & Palmer, med behørig respekt og ærbødighet. I to timer.

Den ansvarlige er WE-vokalist Thomas Feldberg i programmet han normalt kjører sammen med Harald Are Lund på P3 hver mandag. Etter en slik opplevelse trenger vi ikke å påkalle noen stige.

De som aner en ny konspirasjonsteori kan beroliges her med programmet fra 7. januar.

Det er nok ikke hver dag jeg føler det er riktig å skamrose NRK, for ikke å si falle nesegrus til marken og tilbe. Men mandagen var det vanskelig å holde seg oppreist.

Thomas vet til og med for det aller meste hva han snakker om, selv om en del nok var vel mye tatt på sparket. I disse digitale tider var det ellers ahem... interessant å høre at Trilogy var mistet ut av posen og dermed ikke kunne spilles.

Hva blir det neste? En halvtime om Gentle Giant?

4 kommentarer :

Anonym sa...

Jeg skjønner at du ventet i 35 år på et to timers program om ELP, men (kremt) jeg hadde da et halvtimes om dem i 1995, på NRK P1. Og da hadde jeg også et halvtimes program om Gentle Giant. Så det skjedde da mirakler i 1995 også.

Bjørn Are sa...

Bør nevnes, ja, som jeg gjorde i en mail til flere i forrige uke;-)

Mens du slet med det handicappet at du kunne alt for mye om temaet, var forøvrig programlederen her sjarmerende uforberedt. Dermed var det mest musikken som måtte snakke.

Peter sa...

Rett før jul hørte jeg tilfeldigvis på Englefjes, der The Nice - Flower King Of Flies ble spilt. Komponist: Lee Jackson + Keith Emerson. Album: The Thoughts Of Emerlist Davjack.

Og plutselig forstod jeg at det er noe i dette pratet om Emerson og co. Sykt bra var det.

Bjørn Are sa...

Hyggelig å høre!

Selv om det kanskje ikke alt egner seg for alle radiokanaler.