tirsdag 27. mai 2008

Fortsatt ingen hemmelighet

Og så var nettmøtet over.

Jeg falt spesielt for følgende lettere nervøse spørsmål:

Kristina, 27.05.2008 Kl. 10:7
- Hei. The Secret er min nye Bibel!! Men jeg er så redd for å tenke feil.. Det står også om det i boka, men alikavell er jeg redd for å tenkte feil og trekke til meg det negative.. Det står også om forhold i boka, å om å redde det, å få det bedre.. Men vis man vil gå andre vei å gjøre det slutt-hva da? Det er jo ikke bare bare når man har kjøpt leilighet og ikke har noe annet sted å bo.. Hadde satt stoooor pris på svar :)

Hei Kristine!
Det er viktig å være trygg på at det IKKE er slik at hvis man tenker feil en dag "så faller himmelen ned i hodet på en"...!!
Bare vit at det er fordelaktig hver gang du velger bevisst å bruke tankene dine i positivt favør - det gjør at du lettere kan få til de resultatene du virkelig ønsker deg!Og husk at det er trening som skal til - vi må gjøre det samme som toppidrettsutøverne har gjort i flere tiår - trene på å fokusere på det vi ønsker å få til - i stedet for å fokusere på hvordan vi ikke vil ha det:)
Alt det beste og lykke til fra Birgit

Godt å vite at man ikke skal være nervøs for å tenke feil en dag. The Secret virker bare én vei, selvsagt. Eller ikke? Særlig ro i sjelen virker det vel kanskje likevel ikke som om dette gir.

Og ikke minst er det flott å se hvor effektivt det hele er:

Trine, 27.05.2008 Kl. 9:56
- Hei hei! jeg har praktisert loven om tiltrekkning en liten stund nå, og jeg må si at ting skjer er helt fantstisk! Det jeg lurer på er hvordan og over hvor lang tid klart du å bli frisk?Jeg trur menneske kan utrette veldig mye det er bare en selv som setter begrensnigene..

Hei! Jeg deler din oppfatning om at mennesker kan få ut mye mer av eget potensiale enn det de fleste gjør i dag!! For min del tok det 5 mnd i fra jeg begynte aktivt med å fokusere på å være frisk (jeg lagde et bilde som representerte for meg at jeg var frisk som jeg hengte opp på veggen)i stedet for å være syk..
Dessverre er det så lett å fokusere på sykdom når man er syk og steg nr. 1 for å bli frisk - kan være at man i tankene ser seg som frisk (istedet for syk).
Lykke til med videre praktisering :)

Godt å vite at det bare tar 5 måneder å bli frisk. Hva skulle vi gjort uten The Secret? Men det er flott at hun er skeptisk nok til effekten til å fraråde alle å slutte med vanlig legebehandling.

På den annen side er det pussig at det bare ble tid til 8 spørsmål på nesten 5 timer, hvis jeg da ikke har misforstått formatet i farten sent på kvelden.

Tenkte Birgit så negativt om dette at det ikke kom flere? I såfall, skjerpings!

For ordens skyld: Jeg er ikke dummere enn at jeg forstår hvor stort behov mange opplever for denne typer positive råd og daglige rutiner der man unngår å kretse om alt det negative og destruktive som rører seg i sinnet.

Men det er en tanke eller to annerledes enn å markedsføre at universet er slik at jeg ved å se ting for mitt indre blikk kan tiltrekke meg akkurat det livet jeg ønsker.

Noe de fleste som har vært tenåringer eller tilhengere av en fotballklubb kan bekrefte.

Ingen kommentarer :