fredag 8. august 2008

Layout og linker

Kreativ som jeg er, tester jeg nå ut en litt annen mal for layout. Om ikke annet, bringer den litt forandring inn i hverdagen, og antagelig helgen - hvis den får vare så lenge.

Mens jeg var i gang la jeg også inn linker til noen flere steder som jeg er innom fra tid til annen, rastløs som jeg er.

Ungkristen tilhører brødrene Kjetil og Ragnar og viser noe av hva som rører seg hos enkelte unge kristne (hvis noen var i tvil) for tiden. Det gjør ikke saken dårligere at de har sans for Chesterton, noe som vil bli enda bedre hvis de begynner å tagge ham som GK og ikke CK, pedant som jeg er.

World of Ingar kom jeg over via Harald. Den lages også av en av disse fremmadstormende unge kristne, og er såpass interessant at jeg gikk over til samme mal som Ingar gikk over til i går, påvirkelig som jeg er.

Paleofuture har jeg henvist til flere ganger, og kommer garantert til å fotsette å gjøre det for alle som er opptatt av fortidens syn på fremtiden, SF-fan som som jeg er.

Nekropolis - den historiske bloggen ble lagt inn for noen uker siden, men fortjener å nevnes når jeg først er i gang. Den skrives av Kjetil Johansen, en svært så oppegående kar med mye kunnskap om historie. Siden vi har en felles glede over å debugge historiske myter, blir det nok en og annen henvisning i tiårene framover, sta som jeg er.

The Diary of Huphrey Clarke tilhører en kar jeg også har mange felles interesser med, ikke minst når det gjelder vitenskaps- og idéhistorie, eksentriske som vi er.

Og så har jeg tatt bort noen linker som enten er til sider som ikke lenger oppdateres, eller til sider jeg ikke lenger leser, destruktiv som jeg er.

Skulle noen ta seg nær av noe av dette, er det bare å hogge inn en klage i altaskifer og sende til nærmeste politikammer.

7 kommentarer :

Anonym sa...

Chesterton er herved korrektert.

Så får du plinge på når du vil ha en av de unge designerne til å lage et skikkelig design til deg...

Bjørn Are sa...

Godt.

Ellers: Plingen på.

Ikke kravstor egentlig, men skulle noe endres må det være både i retning av en mal som ikke er offentlig tilgjengelig og der bilder i margene ikke forvrenges (ble kvitt det først i dag), for ikke å si at man får en følelse med hva bloggen handler om. Nå er jo det mangt for mitt vedkommende, så ikke lett vil jeg tro.

Men med noe lettere friskt knyttet til brennende hammondorgler, fyldige forfattere, naturvitenskap, historie, kristen tro og tegneserier skulle mye være dekket.

Anonym sa...

ehm.. Ja...

"I'll see what I can do".

Arnfinn Pettersen sa...

Jeg liker den gamle malen bedre, må jeg tilstå. Jeg har også testet ut denne en gang og synes den blir for rotete. Derimot har jeg vurdert å legge om til en bred versjon av min nåværende, slik at tekstfeltet får fri ramme.

Forøvrig kommer jeg tilbake til deg en av de nærmeste dagene med et tilbud du neppe kan motstå. Eller muligens kanskje.

Arnfinn Pettersen sa...

Og siden du nå på det nærmeste inviterer til å mene noe om layout: Synes du ikke det blir fryktelig rotete med ukesarkiv?

Bjørn Are sa...

Jeg gjorde vel det jeg også, men forandring fryder i hverdagen. Så får vi se hva helgen bringer.

Ukesarkiv er dustete, ja. Det er bare å risse inn klagen på altaskifer.

Ellers er jeg ofte svak for tilbud jeg neppe kan motstå.

Ingar T. Hauge sa...

Jeg er smigret. Hva jeg er mest smigret over er jeg ikke helt sikker på ennå, men jeg tipper det må bli malkopieringen.

Nå kaller OL-seremonien.